☰
  • Over AOS-HUM
  • Actueel
  • Contact
  • Studenten
    • AOS-scholen
    • Handboek voor de student
    • Onderzoek
    • AOS-onderwijstalentprijs 2025
    • Genomineerden talentprijs 2022
  • Onderzoek
    • Handreiking onderzoek
    • Onderzoeksdatabase
  • Opleiders
    • Professionaliseringsaanbod
    • Handboek voor de werkplekbegeleider (WB)
  • Studenten
    • AOS-scholen
    • Handboek voor de student
    • Onderzoek
    • AOS-onderwijstalentprijs 2025
    • Genomineerden talentprijs 2022
  • Onderzoek
    • Handreiking onderzoek
    • Onderzoeksdatabase
  • Opleiders
    • Professionaliseringsaanbod
    • Handboek voor de werkplekbegeleider (WB)
  • Over AOS-HUM
  • Actueel
  • Contact

    AOS Onderzoeksdatabase

    Dossiers

    Totaal aantal gevonden dossiers: 36

    Onderzoek onderzoeksvaardigheden (OV) projecten (poster)


    Op welke manier geeft Lek en Linge vorm aan eigenaarschap bij leerlingen en hoe kunnen we dit verder ontwikkelen? (poster)


    Het Junior College (poster)


    Het succes van groepsondersteuning (poster)


    De voorspellende waarde van vakadviezen (poster)


    Executieve vaardigheden in de bovenbouw (poster)


    Leerlingen helpen met schoolgericht gedrag (poster)


    Leesvaardigheid en leesgedrag van werkers (leerlingen) (poster)


    Het telefoonverbod en -beleid (poster)


    Iedereen werkt – tools voor formatief handelen


    Junior College op het CLV


    Data-geïnformeerd werken op de Werkplaats


    Spreekvaardigheid in het kader van burgerschapsonderwijs.


    Culturele diversiteit op Het Baarnsch Lyceum – leerlingen aan het woord.


    Het effect van het toepassen van drie tools ter vergroting van de leerlingactiviteit in de les (tools: student observer, wisbordjes, willikeurige namen)

    “Iedereen werkt!” is een didactische handelingsaanvulling op het repertoire voor alle docenten op het Cals College. De drie tools geven je de mogelijkheid om de effectiviteit van je lessen met kleine aanpassingen te verhogen. Op een (door jou gekozen) lesmoment krijg je feedback op het werk van je leerlingen via wisbordjes. Vragen stellen aan individuele leerlingen gebeurt altijd eerlijk middels de willekeurige namen tool. Feedback krijgen van leerlingen over je lessen gebeurt via de student observer tool. Alle drie de tools geven je de informatie waarvan je eerder niet wist hoe je eraan moest komen en waarvan je nu weet dat je er niet zonder kunt. Twee jaar lang deden wij onderzoek naar hoe wij iedereen aan het werk konden krijgen in de les. Zowel leerlingen als docenten zijn lovend over het gebruik van de drie tools. 316 leerlingen (7 onderzoeks- en 7 controle klassen) en 29 docenten werkten mee aan dit onderzoek. Op twee momenten hebben we vragenlijsten afgenomen om een voor- en een nameting te doen. Het resultaat: “Iedereen werkt!” werkt!


    Formatief lesgeven op het Baarnsch Lyceum (poster)

    Samenvatting volgt.


    Sociale bubbels in de klas: persona’s als handvat om dilemma’s makkelijker bespreekbaar te maken (poster)

    Samenvatting volgt.

    Tags: poster


    Criteria van determineren bij 3hv klassen op het Vathorst College: determineren binnen de schoolvakken (poster)

    Samenvatting volgt.

    Tags: poster


    Leeropbrengst bij Internationaal project vakgebied Engels – online internationale uitwisseling (Unesco project) tussen 3e jaars VWO-leerlingen van diverse landen met discussie in het Engels over mondiale thema’s


    Implementatie van formatief handelen, ervaringen van collega’s, experts op Lek & Linge aan het woord.


    Formatief handelen op de Werkplaats


    De determinatie op de Werkplaats


    Feedbackcultuur binnen het Jordan


    Formatief handelen op ORS Lek & Linge tijdens afstandsonderwijs in corona-tijd


    MINK motivatie, onderzoek naar werkdrukbeleving in 5 vwo


    Vervolgonderzoek eigenaarschap


    Faalangstige leerlingen en hun executieve vaardigheden op het Scala College


    Achterstanden en behoeften in het
    onderwijs na coronatijd


    Creativiteit en woordenschatverwerving (poster)


    Rol van autonomie bij motivatie van havo 4 leerlingen (poster)


    Versterken van onderzoeksvaardigheden van leerlingen uit atheneum 3 (poster)


    Een reflectietool om eigenaarschap van Groevenbeek Eigen leerlingen te bevorderen (poster)


    De voorspellende waarde van cijfers (poster)


    Doorstroom binnen de mavo (poster)


    Didactisch coachen op de Werkplaats (poster)


    Inspelen op metacognitieve vaardigheden van leerlingen in vwo 5


    Pagina 1 van 1

Filter op:

  • School

  • Opleidingsniveaus

  • Vakgebied

  • Onderzoeksperiode

  • Onderzoek uitgevoerd door

  • Reset

Copyright © 2025 | Privacybeleid
Academische Opleidingsschool Het Utrechts Model